Friday, April 1, 2011

Nenek Dijatuhi Hukuman Gantung..???

perghhh....Dunia..Dunia..Dunia...!!!!
inilah nenek tersebut..Mariah ke ape tah name dia..
Korang ada dengar tak kat berita atau surat kabor tentang seekor eh..seorang nenek dihukum gantung sampai mati mandatori akibat mengedar heroin...tau la dia terkilan nak berlakon jadi 'heroin' dulu2 masa muda takkan sampai terus gi terjebak dunia dadah terus...dengar2 gak nenek ni ada 7 orang cucu dah..aigoo...skang ni da macam2 kes berlaku..tak kira umur..atuk nenek pon sama..!!!
sesal kemudian tak berguna nenek oiii...!!!
kita mungkin tak boleh salahkan nenek tu terus maybe dia terdesak ke atau memang tu hobi dia...tapi apa2 pon semuanya terjadi disebabkan nenek tu terpilih jalan hitam (macam tajuk filem je..'BOHSIA: Jangan Pilih Jalan Hitam)..hahaha~
filem dari pengarah cikai...!!(ade kene mengene ke ngan tajuk entri neh...??haha~)
kes ni berlaku kat kuala terengganu...dan kejadian transaksi berlaku kat stesen minyak Rantau Panjang...semoga kisah nenek ni jadi tauladan buat nenek-nenek diluar sana agar tak mencontohi perilaku nenek ni ye..tapi aku rasa hukuman gantung tu macam kejam sangat la..kesian kat ahli keluarga yang terpaksa menanggung malu sebab kematian nenek diorg bukan sebab sakit tua tapi mati sebagai pengedar dadah...perghh...sadis sungguh..bayangkan kalau terjadi dikalangan keluarga korang...patut dipenjara seumur hidup pon ok gak ka..tapi nak wat camne hakim-hakim tu lagi arif dan bijaksanasinun kononnya kan...*sighs*

Super Sharing..!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails